Η ΠΟΕ-ΟΤΑ κατά της κατάργησης των βαρέων και ανθυγιεινών

Ανακοίνωση εξέδωσε η ΠΟΕ-ΟΤΑ καταγγέλλοντας πως επιχειρείται η κατάργηση των βαρέων και ανθυγιεινών από τους εργαζόμενους στην Καθαριότητα των Δήμων. 

Αναλυτικά η ανακοίνωση: 

«Φαίνεται πως παρά τις Κυβερνητικές ανακατατάξεις του τελευταίου χρονικού διαστήματος οι νέοι ιθύνοντες εφαρμογής του 3ου σκληρού Μνημονίου συνεχίζουν και εφαρμόζουν τις ίδιες ακριβώς τακτικές!!!
Με διαρροή στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο χθες 7 Οκτωβρίου 2015 «προαναγγέλθηκε» η κατάργηση των Βαρέων και Ανθυγιεινών και προφανώς και του αντίστοιχου επιδόματος για τους εργαζόμενους στις Υπηρεσίες Καθαριότητας των Δήμων.
Κάποιοι αδυνατούν να αντιληφθούν τις καθημερινές συνθήκες εργασίας όσων εργάζονται στις υπηρεσίες καθαριότητας των Δήμων και σχεδιάζουν να τους συνταξιοδοτήσουν στα 67 έτη όταν πολλοί από αυτούς αδυνατούν να φτάσουν ακόμα και το 60ο έτος της ηλικίας!!!Σε όσους εμπνεύστηκαν, εισηγήθηκαν, πρότειναν ή επεξεργάζονται τέτοια ενδεχόμενα επισημαίνουμε τα εξής:
* Η αυτονόητη ένταξη των εργαζομένων στην Καθαριότητα στην κατηγορία των Βαρέων καιΑνθυγιεινών επαγγελμάτων με τη διάταξη του Ν.3660/2008 ήταν αποτέλεσμα σκληρών πολυετών αγώνων για τους εργαζόμενους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
* Οι εργαζόμενοι που εντάχθηκαν στην ανωτέρω διάταξη πληρώνουν ακόμη και σήμερα αναδρομικά το επασφάλιστρο για την αναγνώριση των ετών εργασίας στο καθεστώς αυτό ενώ συνεχίζουν να πληρώνουν και σήμερα αυξημένο επασφάλιστρο για την ένταξή τους στα Β.Α.Ε.
* Κανείς εργαζόμενος δεν θα συναινέσει στην πλήρη εξαθλίωσή του, στην κατάργηση κάθε εργασιακού δικαιώματος που μετά από 5χρόνια σκληρής νεοφιλελεύθερης πολιτικής έχει απομείνει όρθιο.
Προειδοποιούμε όλους τους εμπλεκόμενους πως πάλι κάποιοι σχεδιάζουν χωρίς τους εργαζόμενους. Οποιαδήποτε σκέψη ή ενέργεια προς αυτή την κατεύθυνση θα αποτελέσει για τους εργαζόμενους την αιτία σκληρών πολύμορφων κινητοποιήσεων.
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. αποφάσισε να πραγματοποιήσει προειδοποιητική Μηχανοκίνητη παράσταση διαμαρτυρίας με τα πληρώματα τους την Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2015 στις 11:00 το πρωί έξω από το Υπουργείο Εργασίας (Σταδίου 29-Αθήνα).»

Ενημέρωση ΕΚΔΔΑ

Ενοποίηση Ασφαλιστικού πρώτα σε τρία Ταμεία και μετά σε ένα

Τις κατευθυντήριες γραμμές της νέας ασφαλιστικής μεταρρύθμισης, που θα παρουσιάσει η κυβέρνηση στους δανειστές στο επόμενο διάστημα, αναλύει με τη συνέντευξή του στην «Εφ.Συν.» ο Σάββας Ρομπόλης.
Ο πρώην επικεφαλής του εγκυρότατου Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ (τουλάχιστον όσο κατείχε εκείνος τη συγκεκριμένη θέση) θεωρεί ότι η μετάβαση σε ένα Ταμείο πρέπει να περάσει πρώτα μέσα από τη συγχώνευση σε τρία Ταμεία.
Παράλληλα, σημειώνει ότι το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο για τη συνταξιοδότηση που διαμορφώνεται από τους μνημονιακούς νόμους του 2010, για να πετύχει, θα πρέπει η οικονομία να επιτυγχάνει ετήσια αύξηση 2,5%-3% για τα επόμενα… 45 έτη, κάτι που δεν είναι εφικτό.
Πάντως, ο ομότιμος καθηγητής του Πάντειου Πανεπιστημίου εκφράζει
την αισιοδοξία του ότι μπορεί να επιτευχθεί η ενοποίηση των Ταμείων χωρίς περαιτέρω μείωση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων.
«Το ερώτημα που τίθεται είναι πώς τελικά θα καλύπτονται στο βραχυπρόθεσμο και μεσοπρόθεσμο μέλλον (2015-2030) τα προκύπτοντα ελλείμματα, λόγω γήρανσης του πληθυσμού και του υψηλού επιπέδου ανεργίας», λέει για να προσθέσει:
«Με συνεχείς μειώσεις των συντάξεων και συνεχείς αυξήσεις των εισφορών, όπως για παράδειγμα [θα γίνεται] στη Γερμανία κατά την περίοδο 2015-2030, ή με άλλους, πιο σύνθετους, κοινωνικούς, αναπτυξιακούς και αποτελεσματικούς τρόπους χρηματοδότησης των ελλειμμάτων κατά τη συγκεκριμένη περίοδο 2015-2030, δεδομένου ότι μετά το 2030 μέχρι το 2060 οι συνταξιοδοτικές δαπάνες σταδιακά μειώνονται και τα ελλείμματα περιορίζονται σημαντικά».
«Τη δεκαετία του 2020 η πορεία των ελλειμμάτων της κύριας και επικουρικής ασφάλισης σε συνθήκες baby booming (2023-2028), υψηλής ανεργίας και γήρανσης του πληθυσμού είναι πολλαπλάσια αυξητική. Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι η γήρανση του πληθυσμού συμβάλλει σήμερα στην αύξηση των συνταξιοδοτικών δαπανών κατά 15% και το 2050 η επιβάρυνση αυτή θα προσεγγίσει το 27%».
Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών – Τζώρτζης Ρούσσο

Αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού εξόδων μετακίνησης δημοσίων και δημοτικών υπαλλήλων

Πλαφόν στις ημέρες μετακίνησης ανά έτος, καθώς και νέο τρόπο υπολογισμού των εξόδων μετακίνησης των δημοσίων και δημοτικών υπαλλήλων με τη μορφή ημερήσιας αποζημίωσης προβλέπει σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών. Το σχέδιο είναι σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 2 Ιουνίου και έχει τίτλο: «Δαπάνες μετακινούμενων εντός και εκτός επικράτειας». Ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών Δημήτρης Μάρδας καλεί όλους τους πολίτες και κάθε ενδιαφερόμενο να συμμετάσχουν από σήμερα στη δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση.
Στο νέο νομικό πλαίσιο το οποίο θα θεσπιστεί υπάγονται οι μετακινούμενοι με οποιαδήποτε ιδιότητα, με εντολή φορέα του Δημοσίου  συμπεριλαμβανομένων των Ανεξάρτητων Διοικητικών Αρχών (Α.Δ.Α.) με νομική προσωπικότητα, των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) α΄ και β΄ βαθμού, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) στο εσωτερικό ή το εξωτερικό, για εκτέλεση ή παροχή υπηρεσίας, ειδική αποστολή, για συμμετοχή σε ημερίδες, διημερίδες, συνέδρια, σεμινάρια, εκπαίδευση και μετεκπαίδευση, καθώς και οι μετατιθέμενοι ή αποσπώμενοι.
Ο αριθμός των ημερών εκτός έδρας θα είναι ανάλογος με τον κλάδο, την κατηγορία και την ειδικότητα που ανήκουν. Η αναλυτική περιγραφή θα προσδιοριστεί με Κοινή Υπουργική Απόφαση του αρμόδιου υπουργού και του υπουργού Οικονομικών. Ωστόσο δε θα επιτρέπεται να υπερβαίνει, κατ’ ανώτατο όριο, τις εξήντα 60 ημέρες. Για υπαλλήλους που υπηρετούν στους Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού, θα εκδίδεται αντίστοιχα απόφαση του αρμόδιου Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
Οι αποφάσεις μετακίνησης των υπαλλήλων των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού εκδίδονται από το Δήμαρχο ή από το κατά το νόμο εξουσιοδοτημένο από αυτόν όργανο. Οι μετακινούμενοι στο εσωτερικό ή στο εξωτερικό δικαιούνται να ταξιδεύουν, ανάλογα με την ιδιότητά τους και το βαθμό που κατέχουν, σε συγκεκριμένες θέσεις που προσδιορίζονται στο σχέδιο.

Τι αλλάζει στην πειθαρχική διαδικασία – Όλα όσα προβλέπει η εγκύκλιος

Δείτε:
εδώ την εγκύκλιο
Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα της κυβερνήσεως ο Νόμος 4325 (ΦΕΚ 47/11-05-2015) Εκδηµοκρατισµός της Διοίκησης - Καταπολέµηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Αποκατάσταση αδικιών και άλλες διατάξεις
Μεταξύ άλλων ρυθμίσεων όπως ο περιορισμός των περιπτώσεων στις  οποίες επιτρέπεται πολιτική επιστράτευση των απεργών  στον 4325 ορίζεται και το νέο θεσμικό πλαίσιο , περί αυτοδίκαιης  ή δυνητικής θέσης σε αργία  και περί επιβολής της ποινής οριστικής παύσης σε δημοσίους υπαλλήλους 
Είχε προηγηθεί  η έκδοση εγκυκλίου  στις οποίες διαφαινόταν οι  προθέσεις του νομοθέτη για την αποκατάσταση του τεκμηρίου της αθωότητας στην πειθαρχική διαδικασία .
Σύμφωνα με το άρθρο 3 του Νόμου 4325/2015 το οποίο τροποποιεί τις διατάξεις του 3528/2007 και 3584/2007  σε αργία τίθεται αυτοδίκαια :
α) ο υπάλληλος ο οποίος στερήθηκε την προσωπική του ελευθερία, ύστερα από ένταλμα προσωρινής κράτησης ή δικαστική απόφαση, έστω και αν απολύθηκε με εγγύηση, 
β) ο υπάλληλος στον οποίο επιβλήθηκε η ποινή της οριστικής παύσης. Η αργία αρχίζει από την κοινοποίηση της πειθαρχικής απόφασης και λήγει την τελευταία ημέρα της προθεσμίας άσκησης προσφυγής ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας ή την ημέρα που δημοσιεύθηκε η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, εφόσον έχει ασκηθεί προσφυγή 
και γ) ο  υπάλληλος που υπηρετεί σε σχολείο, σε βάρος του οποίου ασκήθηκε ποινική δίωξη για οποιοδήποτε έγκλημα κατά της γενετήσιας ελευθερίας ή για οποιοδήποτε έγκλημα οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής. 
Ο υπάλληλος επανέρχεται αυτοδίκαια στα καθήκοντά του, εάν εκλείψει ο λόγος για τον οποίο έχει τεθεί σε αργία. Η διαπιστωτική πράξη θέσης σε αργία ή επανόδου εκδίδεται από το αρμόδιο για το διορισμό όργανο. 
 Με τις διατάξεις της παρ. 4 και της παρ. 5 του άρθρου 3 αντικαθίστανται τα άρθρα 104 του ν. 3528/2007 και 108 του ν. 3584/2007, περί δυνητικής αργίας. 
Επιπλέον αν  συντρέχουν λόγοι δημοσίου συμφέροντος μπορεί να τίθεται σε αργία  (δυνητική αργία) ο υπάλληλος, κατά του οποίου:
α) έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για αδίκημα το οποίο μπορεί να επισύρει την έκπτωση από την υπηρεσία. Ειδικά, προκειμένου για το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος ο υπάλληλος μπορεί να τίθεται σε αργία εφόσον έχει παραπεμφθεί στο ακροατήριο για το αδίκημα αυτό,
 β) έχει ασκηθεί πειθαρχική δίωξη για παράπτωμα, το οποίο μπορεί να επισύρει την ποινή της οριστικής παύσης ή γ) υπάρχουν αποχρώσες ενδείξεις για έκνομη διαχείριση, οι οποίες στηρίζονται σε έκθεση της προϊσταμένης αρχής ή αρμόδιου επιθεωρητή
. Όσον αφορά στο μέτρο της αναστολής άσκησης των καθηκόντων αυτό μπορεί να επιβληθεί στον υπάλληλο σε κατεπείγουσες περιπτώσεις επιτακτικού δημοσίου συμφέροντος με πράξη του ανώτατου μονοπρόσωπου οργάνου διοίκησης του φορέα όπου υπηρετεί. 
Με την ίδια απόφαση η υπόθεση παραπέμπεται στο οικείο πειθαρχικό συμβούλιο το οποίο μέσα σε τριάντα (30) ημέρες συνέρχεται και γνωμοδοτεί για τη θέση του υπαλλήλου σε αργία.
 Η αναστολή άσκησης των καθηκόντων αίρεται αυτοδικαίως, εάν το πειθαρχικό συμβούλιο δεν γνωμοδοτήσει για τη θέση σε αργία εντός της ανωτέρω προθεσμίας. Μετά την πάροδο έτους από τη θέση σε αργία, το πειθαρχικό συμβούλιο υποχρεούται να γνωμοδοτήσει για τη συνέχιση ή μη της αργίας, άλλως η αργία αίρεται. Σε κάθε περίπτωση, η αργία αίρεται αυτοδικαίως μετά την πάροδο διετίας από την έκδοση της απόφασης θέσεως του υπαλλήλου σε αργία. Η αργία αρχίζει από την κοινοποίηση στον υπάλληλο της σχετικής πράξης. Ο υπάλληλος επανέρχεται στα καθήκοντά του από την κοινοποίηση της πράξης επαναφοράς ή αυτοδίκαια από την τελεσιδικία της ποινικής απόφασης που δεν συνεπάγεται έκπτωση ή της πειθαρχικής απόφασης, η οποία δεν επιβάλλει την ποινή της
εδώ το νομοσχέδιο

Μέχρι το τέλος του 2015 παρατείνονται οι συμβάσεις για τις υπηρεσίες καθαριότητας στο Δημόσιο


Οι συμβάσεις για τις υπηρεσίες καθαριότητας δημοσίων κτιρίων (δημόσιο, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, ΟΤΑ, κλπ) μπορούν να παραταθούν μέχρι 31/12/2015, σύμφωνα με εγκύκλιο του αναπληρωτή υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης Γιώργου Κατρούγκαλου, αλλά και σύμφωνα με την πρόβλεψη του άρθρου 49 του ν.4325/2015.
Επίσης, μπορούν να επανασυνάπτονται με την ως άνω ημερομηνία λήξης ατομικές συμβάσεις μίσθωσης έργου με ιδιώτες, που απασχολούνται ή απασχολούνταν στον καθαρισμό των εν λόγω κτιρίων και στις υπηρεσίες καθαριότητας με οποιαδήποτε σχέση εργασίας, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, όπως επισημαίνεται στην εγκύκλιο.
Όσον αφορά το εάν η διάταξη αυτή περιλαμβάνει και τις περιπτώσεις ατομικών συμβάσεων που έχουν λήξει πριν από τη δημοσίευση του νόμου, διευκρινίζεται ότι σύμφωνα με τη συνταγματική επιταγή του άρθρου 103, οι πάγιες και διαρκείς ανάγκες του δημοσίου πρέπει να καλύπτονται από προσωπικό με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου και όχι ορισμένου χρόνου. Ωστόσο, όπως σημειώνει ο κ. Κατρούγκαλος, προκειμένου να προσδιοριστούν ακριβώς οι ανάγκες του Δημοσίου για προσωπικό καθαριότητας, που καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες, και να μελετηθεί, ενόψει και των διαθέσιμων πόρων, η καλύτερη μόνιμη λύση του θέματος, έγινε αποδεκτή από το υπουργείο Εσωτερικών η σχετική βουλευτική τροπολογία, της οποίας σκοπός είναι να ρυθμίσει προσωρινά την κατάσταση στον τομέα καθαριότητας των δημοσίων υπηρεσιών, με την παράταση των υφιστάμενων συμβάσεων ή την επανασύναψη όσων έχουν λήξει πρόσφατα.
Τέλος, ο κ. Κατρούγκαλος αναφέρει ότι εξακολουθεί να είναι δυνατή η σύναψη ατομικών συμβάσεων καθαρισμού με βάση άλλες, ισχύουσες διατάξεις, ιδίως σε χώρους, όπως η εκπαίδευση, όπου ο χρόνος διάρκειας της σύμβασης ακολουθεί τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Πρώτη συζήτηση για τις αλλαγές στον “Καλλικράτη”

Οι αλλαγές στον «Καλλικράτη» και η μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου που διέπει την Τοπική Αυτοδιοίκηση στο επίκεντρο της Διαρκούς Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης. 

Ο  Υπουργός Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Νίκος Βούτσης προσδιόρισε τις αλλαγές στον «Καλλικράτη» ενημερώνοντας, σήμερα, την Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Βουλής, ανακοινώνοντας, ταυτόχρονα, την επαναλειτουργία της Υποεπιτροπής της Βουλής, σχετικής με την αναδιαμόρφωση του καταστατικού χάρτη («Καλλικράτη») λειτουργίας των Ο.Τ.Α. της Χώρας.
Ειδικότερα, ο κ. Βούτσης τόνισε ότι, οι αλλαγές θα γίνουν μέσα στον επόμενο χρόνο και ότι το χωροταξικό δεν θα ανοίξει συνολικά. «Οι αλλαγές θα αφορούν συγκεκριμένες περιπτώσεις σε νησιωτικούς και ορεινούς Δήμους και στο πλαίσιο αυτό οι Δήμοι μπορεί να γίνουν 380 από 325, που είναι σήμερα» είπε, για να συμπληρώσει:

«Ούτως ή άλλως η χωροταξία δεν είναι η πρώτη προτεραιότητα. Είναι επιβεβλημένη μία γενικευμένη συζήτηση γύρω από την "αρχιτεκτονική" των Δήμων και των Περιφερειών, αλλά και του αποσυγκεντρωμένου Κράτους, με τις αποκεντρωμένες γραμματείες διοίκησης», επισημαίνοντας, ότι έχουν εντοπιστεί προβλήματα στους νομικούς έλεγχους και τη γενικότερη εποπτεία, που γίνεται μέσω των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων στους Ο.Τ.Α., «οι οποίοι θεωρούν ότι τους γίνεται πολιτικός έλεγχος με το πρόσχημα του νομικού ελέγχου των αποφάσεών τους» όπως, χαρακτηριστικά, τόνισε.

Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του για τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, ο Υπουργός είπε, ότι θα υπάρξει ρύθμιση των αρμοδιοτήτων τους μέχρι το καλοκαίρι, ενώ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να γίνουν ξανά 13, από 7 που είναι σήμερα.

Ο κ. Βούτσης ανακοίνωσε, επίσης, ότι οι Δήμοι θα πάρουν μέρος του ΕΣΠΑ - θέμα που αποτελεί αίτημα της ΚΕΔΕ - ενώ εντός της επομένης εβδομάδας θα κατατεθεί ο εθνικός σχεδιασμός για τα απορρίμματα, «ο οποίος  θα είναι σε απόλυτο βαθμό συμβατός με τους κανόνες της Ε.Ε.» όπως χαρακτηριστικά τόνισε και επανερχόμενος στο θέμα της διαχείρισης μέρους του ΕΣΠΑ από τους Δήμους, πρόσθεσε, πως θα ενημερώσει σχετικά τους Δημάρχους, στο ετήσιο τακτικό συνέδριο της ΚΕΔΕ, που ξεκινά αύριο στην Χαλκιδική. Είπε επίσης ότι  «Οι Δήμοι θα μπορούν να υλοποιούν μέρος των έργων τοπικής κλίμακας, μέσω του ΕΣΠΑ, στο πλαίσιο του περιφερειακού σχεδιασμού» .

Ο κ. Βούτσης μιλώντας για την "ενδοαυτοδιοικητική κινητικότητα" τη χαρακτήρισε «θετικό» μέτρο και τάχθηκε υπέρ της ανακατανομής του προσωπικού με συναινετικό και «μη αναγκαστικό» τρόπο.

Παράλληλα, χαρακτήρισε απολύτως δικαιολογημένη την επαναφορά της αποζημίωσης των Δημοτικών Συμβούλων για έξοδα μετακίνησης και παράστασης, σημειώνοντας, παράλληλα, πως χωρίς την παρουσία της Δημοτικής Αστυνομίας τα έσοδα των Δήμων έχουν καταπέσει.

Την υπαγωγή των κοινωνικών δομών στις αντίστοιχες διευθύνσεις κοινωνικών υπηρεσιών διεκδικούν οι δήμοι από το αρμόδιο υπουργείο

Ρύθμιση που θα προβλέπει τη διασύνδεση και τον συντονισμό όλων των κοινωνικών δομών– και του «Βοήθεια στο Σπίτι» – και την υπαγωγή τους σε διευθύνσεις κοινωνικών υπηρεσιών στους κατά τόπους δήμους, έτσι ώστε να διασφαλιστούν μόνιμες δομές που θα λειτουργούν με τακτικό προσωπικό, θα διεκδικήσουν οι δήμοι από το αρμόδιο υπουργείο, όπως τονίστηκε στην συνάντηση που είχαν την Δευτέρα ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Γιώργος Πατούλης, με εκπροσώπους των εργαζομένων στο «Βοήθεια στο Σπίτι».
Οι δύο πλευρές αποφάσισαν να υπάρξει κοινή συνάντησή τους με τους συναρμόδιους υπουργούς αλλά και φορείς προκειμένου να τεθούν τα παραπάνω ζητήματα και επιπλέον να υπάρξουν διευκρινήσεις εκ μέρους της κυβέρνησης για το αν θα προχωρήσει η υλοποίηση των προβλέψεων του ν. 4277/2014, άρθρο 64, που αφορά στην εκχώρηση της άσκησης των υπηρεσιών «Βοήθεια στο Σπίτι» σε ιδιώτες.
Ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Γιώργος Πατούλης υπογράμμισε ότι η ΚΕΔΕ στηρίζει και θα στηρίξει το «Βοήθεια στο Σπίτι», που είναι η πιο πετυχημένη και έμπειρη κοινωνική δομή, με τα πιο έμπειρα στελέχη. Τόνισε επίσης ότι προτεραιότητα για την ΚΕΔΕ είναι η εξασφάλιση της χρηματοδότησης για την συνέχιση του προγράμματος, ενώ σε ότι αφορά στο προσωπικό, σημείωσε τη θέση του ότι οι κοινωνικές δομές, όπως και οι ανταποδοτικές υπηρεσίες των δήμων, πρέπει να είναι σταθερές και να λειτουργούν με εργασιακή μονιμότητα.


Στην ολομέλεια του Αρείου Πάγου το επίδομα των 176 ευρώ

Στην Ολομέλεια του Αρείου Πάγου θα κριθεί εάν θα συνεχιστεί η επέκταση και σε άλλους εργαζομένους του ευρύτερου δημόσιου τομέα (Δημόσιο, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ) του γνωστού επιδόματος των 176 ευρώ που θεσπίστηκε με τον νόμο 3016/02 και έκτοτε δόθηκε σε πολλές κατηγορίες υπαλλήλων, είτε μέσω νομοθετικών ρυθμίσεων, είτε μέσω δικαστικών αποφάσεων για λόγους τήρησης της συνταγματικής αρχής της ισότητας.

Το ζήτημα παραπέμφθηκε ως εξαιρετικής σημασίας στην πλήρη Ολομέλεια ΑΠ (μέσα από τρεις «πιλοτικές» αποφάσεις), καθώς αφορά ευρύτατο κύκλο προσώπων. Και στις δύο υποθέσεις η νομολογία του ΑΠ και του ΣτΕ έχει διχαστεί και αν η Ολομέλεια ΑΠ υιοθετήσει τις απόψεις των τμημάτων ΑΠ, τότε την τελική λύση ίσως χρειαστεί να δώσει το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο (ΑΕΔ) για να τερματιστεί η σύγκρουση ανάμεσα σε αντιφατικές αποφάσεις.

30 αποφάσεις δικαίωσαν εργαζομένους που διεκδίκησαν τα 176 ευρώ 

Η μισθολογική παροχή των 176 € δόθηκε με τους νόμους 3016/12 και 3205/03, στη λογική της οικονομικής ενίσχυσης των πιο χαμηλόμισθων στον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Σύντομα επεκτάθηκε νομοθετικά και σε πολλούς άλλους, ενώ ακολούθησε «μπαράζ» αγωγών από εργαζομένους σε Δημόσιο, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ κυρίως με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου και ορισμένου χρόνου.

Πάνω από 30 αρεοπαγιτικές αποφάσεις δικαίωσαν εργαζομένους την τελευταία 5ετία, κρίνοντας ότι το επίδομα πρέπει να θεωρηθεί ως προσαύξηση του μισθού και συνεπώς για λόγους ισότητας πρέπει να επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες, αλλιώς υπάρχει ανεπίτρεπτη μισθολογική διάκριση.

Παράλληλα αποκρούστηκε η χορήγηση των 176 € σε κάποιες κατηγορίες (π.χ. εργαζομένων σε δημοτικές επιχειρήσεις, σε εκπαιδευτές οδηγών που εισέπρατταν άλλα επιδόματα κ.λπ.), ενώ πριν από ενάμιση χρόνο η Ολομέλεια ΣτΕ «μπλόκαρε» την καταβολή του στους δικαστικούς υπαλλήλους, δημιουργώντας ένα συνταγματικό εμπόδιο για την περαιτέρω επέκταση και σε άλλους υπαλλήλους του «σκληρού» πυρήνα του Δημοσίου (όπως οι ένστολοι που το διεκδικούν ακόμα με ομαδικές προσφυγές).

Υπάρχουν, πάντως, διοικητικά δικαστήρια που εξακολουθούν να εκδίδουν ευνοϊκές για τους εργαζομένους αποφάσεις, ενώ πέρυσι εκκρεμούσαν τουλάχιστον 20.000 σχετικές δίκες!
Η αρνητική στροφή της νομολογίας από το ΣτΕ και η συγκέντρωση τεράστιου όγκου αγωγών, που εκτιμάται ότι διεκδικούν ποσά ύψους τουλάχιστον 2-3 δισ. €, προβλημάτισαν αντίστοιχα και τα εργατικά τμήματα του ΑΠ, που άρχισαν να αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό το ζήτημα, «παγώνοντας» τις ευνοϊκές αποφάσεις.

Παρά τις θετικές για τους εργαζομένους αρεοπαγιτικές εισηγήσεις, αποφασίστηκε να παραπεμφθούν στην πλήρη Ολομέλεια 3 χαρακτηριστικές περιπτώσεις εργαζομένων (με σχέση αορίστου χρόνου και συμβασιούχων) σε δύο δήμους και στο υπουργείο Πολιτισμού, που διεκδικούν ποσά από 2.550 έως 5.985 € έκαστος (σε βάθος 2-3 ετών). Νεότερη αρεοπαγιτική εισήγηση -αντίθετα με την αρχική- προτείνει τη μη επέκταση του επιδόματος, υποστηρίζοντας ότι δεν παραβιάζεται η αρχή της ισότητας.

Στην Ολομέλεια ΑΠ αναμένεται να δοθεί «μάχη», καθώς έχουν ασκηθεί πρόσθετες παρεμβάσεις υπέρ των εργαζομένων και από διάφορους συλλόγους εργαζομένων σε δήμους της Αττικής και της περιφέρειας.

Ετήσια έκθεσή της Συνήγορου του Πολίτη: αυτοί είναι οι «πρωταθλητές» κακοδιοίκησης στο δημόσιο τομέα

Ισχυρούς «τριγμούς» στη σχέση κράτους – πολίτη λόγω της παρατεταμένης λιτότητας, διαπιστώνει στην ετήσια έκθεσή της η Συνήγορος του Πολίτη  κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για συρρίκνωση του κοινωνικού κράτους και υποβάθμιση της διοίκησης.
«Τη στιγμή που οι πολίτες έχουν περισσότερο από ποτέ ανάγκη τις δημόσιες υπηρεσίες, το κοινωνικό κράτος συρρικνώνεται ενώ κρατικές λειτουργίες εξασθενούν λόγω της υποβάθμισης της διοίκησης» αναφέρει η Συνήγορος του ΠολίτηΚαλλιόπη Σπανού στην έκθεσή της για το 2014, την οποία υπέβαλε στη Βουλή των Ελλήνων.

Με βάση τις αναφορές των πολιτών, μεγάλο ποσοστό (35%) των προβλημάτων κακοδιοίκησης εξακολουθεί να εντοπίζεται, και μάλιστα με αυξανόμενο ρυθμό, στα ασφαλιστικά ταμεία και σε φορείς του υπουργείου Εργασίας.
Ακολουθεί το υπουργείο Οικονομικών με 19,4% ενώ το 14,64% των προβλημάτων αφορούσε την αυτοδιοίκηση.
Ενδεικτικά, ο Συνήγορος ασχολήθηκε με μικρό  νησιωτικό  δήμο που  είχε χορηγήσει σε πάνω από τετρακόσιους αλλοδαπούς βεβαιώσεις κατάθεσης δικαιολογητικών χωρίς ποτέ να προωθηθούν οι αντίστοιχες αιτήσεις τους προς εξέταση, χωρίς καν να έχουν κατατεθεί από τους αιτούντες τα φερόμενα ως πλήρη δικαιολογητικά. Οι βεβαιώσεις αυτές λειτουργούσαν εκ των πραγμάτων ως αυτοτελείς νομιμοποιητικοί τίτλοι μακρότατης διάρκειας με κίνδυνο εμπορίας τους από επίορκους υπαλλήλους δήμων, καθώς ο πραγματικός έλεγχος της πληρότητας των δικαιολογητικών γινόταν πολύ αργότερα και από διαφορετική υπηρεσία.

Αναλυτικά η έκθεση

Πού εντοπίζονται τα προβλήματα των πολιτών
Με βάση τις αναφορές των πολιτών, οι προβληματικοί τομείς που όχι μόνο φαίνεται να παγιώνονται αλλά συνεχίζουν να επιδεινώνονται, είναι τα ασφαλιστικά θέματα και η φορολογία. Τα παράπονα για τα δύο συγκεκριμένα πεδία σχεδόν διπλασιάστηκαν από το 2011.

Μεγάλο ποσοστό (35%) των προβλημάτων κακοδιοίκησης εξακολουθεί να εντοπίζεται, και μάλιστα με αυξανόμενο ρυθμό, στα ασφαλιστικά ταμεία και σε ΝΠΔΔ που εποπτεύει το Υπουργείο Εργασίας.
Ακολουθεί το Υπουργείο Οικονομικών με 19,4%, παρουσιάζοντας αυξητική τάση σε σχέση με το 2013.
Το 14,64% των προβλημάτων αφορούσε την αυτοδιοίκηση, δηλαδή τους δήμους και τις περιφέρειες.
Άλλοι φορείς με προβλήματα κακοδιοίκησης είναι το Υπουργείο Εσωτερικών με 5,15%, το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης με 3,44%, το Υπουργείο Παιδείας με 3,35% και λοιπές υπηρεσίες (υπουργεία, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ κ.λπ.) με 7% περίπου.

Το θετικό ωστόσο στοιχείο είναι ότι η πλειονότητα των αναφορών αυτών (80,44%) επιλύθηκαν με τη διαμεσολάβηση του Συνηγόρου
  
ο Συνήγορος το 2014 πραγματοποίησε περισσότερες από 50 δημόσιες παρεμβάσεις σε μια σειρά θεμάτων που άπτονται της αρμοδιότητάς του και αφορούν έναν ευρύτερο κύκλο προσώπων και την προστασία των δικαιωμάτων τους. Επιπλέον συνέταξε 3 ειδικές εκθέσεις.


ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ

Εντός του 2014, ο Συνήγορος συνέταξε   ειδικές εκθέσεις για θέματα μείζονος σημασίας:

1. Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης

Ο Συνήγορος εστιάζει σε κρίσιμα ζητήματα που ανακύπτουν κατά τη συναλλαγή των πολιτών –καταναλωτών με τις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) και τις Υπηρεσίες Ύδρευσης των δήμων, διατυπώνοντας προτάσεις βελτίωσης του οικείου κανονιστικού πλαισίου και απλούστευσης των ακολουθούμενων διοικητικών πρακτικών. Μολονότι αναγνωρίζει τις κατά τόπο ιδιαιτερότητες του υδατικού δυναμικού και των συνθηκών παροχής ύδρευσης, ο Συνήγορος εντοπίζει την απουσία πλαισίου που να οριοθετεί τους κανόνες ύδρευσης, επιτρέποντας παράλληλα μεγάλο βαθμό ευελιξίας στις υπηρεσίες, αλλά και την πλημμελή εποπτεία τους και έλλειψη συντονισμού

Για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που διαπιστώθηκαν ο Συνήγορος μεταξύ άλλων προτείνει:
  • Τη θέσπιση Πρότυπου Κανονισμού Ύδρευσης από το Υπουργείο Εσωτερικών  σε συνεργασία με τους εμπλεκόμενους θεσμικούς εταίρους.
  • Την προσθήκη ρητής διάταξης στον Ν. 3852/2010 («Πρόγραμμα Καλλικράτης»), η οποία θα υποχρεώνει τα νομικά πρόσωπα των ΟΤΑ να απαντούν τα αιτήματα των πολιτών και να χορηγούν αιτούμενα έγγραφα μέσα σε συγκεκριμένη προθεσμία.
  • Την κατάργηση της υποχρεωτικής ή ελάχιστης κατανάλωσης η ποία επιβάλλεται στους λογαριασμούς ύδρευσης.
  • Την άμεση κατάργηση της επιβολής του τέλους 80% στους έναντι λογαριασμούς ή στην περίπτωση υποχρεωτικής – ελάχιστης κατανάλωσης.
  • Την επανεξέταση του κριτηρίου διαφοροποίησης της τιμολογιακής πολιτικής,σε βάρος των μη μόνιμων κατοίκων.
  • Την έγγραφη ενημέρωση των καταναλωτών σε περίπτωση καθυστέρησης έκ-δοσης των λογαριασμών ύδρευσης.
  • Τον τακτικό έλεγχο και την επιβεβαίωση των στοιχείων των καταναλωτών, ώστε να αποφεύγονται λανθασμένες εγγραφές σε βεβαιωτικούς καταλόγους
  • Την άμεση ενημέρωση του καταναλωτή, στην περίπτωση κατά την οποία ο φορέας ύδρευσης αντιληφθεί αναιτιολόγητη αύξηση στην κατανάλωση ύδατος
  • .Την τιμολόγηση σε συνάρτηση με την ποιότητα του παρεχόμενου ύδατος.
  • Την τροποποίηση του τρόπου υπολογισμού των τελών αποχέτευσης, ώστε να λαμβάνονται υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε περίπτωσης.
  • Τον εξορθολογισμό των κλιμάκων κατανάλωσης ύδατος, βάσει των οποίων πραγματοποιούνται οι χρεώσεις.
  •  Την κατάργηση όσων χρεώσεων δεν αντιστοιχούν σε δαπάνες που πραγματοποιήθηκαν από τους φορείς ύδρευσης

 Δημοτικές πρόσοδοι

Διαπιστώνοντας προβλήματα κατά την άσκηση των οικονομικής φύσεως αρμοδιοτήτων των ΟΤΑ α΄ βαθμού και πλημμέλειες στην εποπτεία των κανονιστικών τους πράξεων, ο Συνήγορος διατυπώνει προτάσεις, με στόχο την απλοποίηση του νομοθετικού πλαισίου, την ενδυνάμωση του ελέγχου νομιμότητας από τους εποπτικούς μηχανισμούς και την εξασφάλιση χρηστής και διαφανούς δημοσιονομικής διαχείρισης.
 Μεταξύ άλλων, προτείνει
·         την άμεση ενεργοποίηση των Ελεγκτών Νομιμότητας και των Αυτοτελών υπηρεσιών Εποπτείας, προκειμένου να αποκατασταθεί πλήρως ο έλεγχος νομιμότητας των πράξεων της τοπικής αυτοδιοίκησης από έναν σταθερό εποπτικό μηχανισμό.
·          Την παρακολούθηση από τους Γενικούς Γραμματείς των Αποκεντρωμένων  Διοικήσεων της εφαρμογής των αποφάσεών τους, ώστε να διασφαλίζεται η συμμόρφωση των δήμων με αυτές.
·         Την ενεργοποίηση των διατάξεων περί πειθαρχικής ευθύνης, σε περιπτώσεις μη προσήκουσας συνεργασίας των δήμων με τους φορείς εποπτείας.
·         Την ενεργοποίηση πειθαρχικού ελέγχου εκ μέρους του Υπουργού Εσωτερικών, στις περιπτώσεις που οι ελεγκτικοί φορείς δεν ασκούν τον προβλεπόμενο πειθαρχικό έλεγχο επί των αιρετών.
·         Τη στελέχωση των οικονομικών υπηρεσιών των δήμων με πλήρως ενημερωμένο προσωπικό για την επιβολή και είσπραξη δημοτικών προσόδων.
·         Τη θέσπιση εγγυήσεων νόμιμης επιβολής ανταποδοτικών τελών (π.χ. υποχρεωτική νομική αξιολόγηση της πρότασης για επιβολή αυτών).
·         Την αντικατάσταση του νομοθετικού πλαισίου που διέπει την επιβολή τελών καθαριότητας και φωτισμού με άλλο απλούστερο και σαφέστερο πλαίσιο, διαφορετικά την απλούστευση και αποσαφήνιση της ισχύουσας νομοθεσίας.
·         Την αποσύνδεση της διαδικασίας ηλεκτροδότησης των ακινήτων από τη διαδικασία επιβολής δημοτικών τελών. 
·         Την επανεξέταση των όρων επιβολής του Τέλους Ακίνητης Περιουσίας ή την αντικατάσταση αυτού με άλλη πρόσοδο ισοδύναμης αξίας.
·         Την αντικατάσταση ή αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου που διέπει την επιβολή τελών κοιμητηρίων.
·         Την επανεξέταση των Κανονισμών Λειτουργίας των κοιμητηρίων.
· Την επανεξέταση του αυστηρού και ανελαστικού πλαισίου επιβολής διοικητικών κυρώσεων για παραβιάσεις της νομοθεσίας περί δημοτικών προσόδων.
·    Τη νομοθετική ρύθμιση της υποχρέωσης των δήμων για βεβαίωση των προστίμων του ΚΟΚ εντός 3 ετών από την ημερομηνία της τέλεσης της παράβασης και την κτήση της κλήσης
·         Την ενεργοποίηση από τους δήμους των διατάξεων περί εξώδικου συμβιβασμού.
·    Την τροποποίηση του άρθρου 32 παράγρ. 3 Ν. 1080/1980, ώστε να είναι δυνατή η άσκηση της προσφυγής, καταρχήν ενώπιον της επιτροπής Συμβιβαστικής Επίλυσης
·         Την αξιοποίηση του Προγράμματος ΔΙΑΥΓΕΙΑ στη δημοσιοποίηση εκ μέρους των δήμων των πινάκων εξόφλησης των δικαιούχων χρηματικών ποσών, με στόχο τη διασφάλιση πλήρους διαφάνειας, αναφορικά με την ακολουθούμενη διαδικασία πληρωμών
  
Στην ετήσια έκθεση ενσωματώνονται ακόμη, ως ιδιαίτερες ενότητες, τέσσερις ειδικές εκθέσεις του έτους 2014 για τις αντίστοιχες ειδικές αρμοδιότητες που έχουν ανατεθεί με νόμο στον Συνήγορο του Πολίτη στο πλαίσιο της ενσωμάτωσης και εφαρμογής ευρωπαϊκών και διεθνών δεσμεύσεων της χώρας. Πρόκειται για:
την καταπολέμηση των διακρίσεων (νόμος 3304/2005),
την ισότητα φύλων στις εργασιακές σχέσεις (νόμος 3896/2010),
τις επιστροφές αλλοδαπών (νόμος 3907/2011) και
την πρόληψη των βασανιστηρίων (νόμος 4228/2014).

Τέλος, στην ετήσια έκθεση καταγράφονται ως ξεχωριστή ενότητα (σελίδες 166-185), κατ’ εφαρμογή ρητής νομοθετικής πρόβλεψης, οι νομοθετικές και οργανωτικές προτάσεις τις οποίες διατύπωσε ο Συνήγορος κατά το έτος 2014, καθώς και επιλογή από τα διαθέσιμα στοιχεία για την αποδοχή παλαιότερων νομοθετικών και οργανωτικών προτάσεων.

Το πλήρες κείμενο της ετήσιας έκθεσης βρίσκεται στην ιστοσελίδα www.synigoros.gr.

Σε ποιες περιπτώσεις μετατάξεων δεν διατηρείται η υπερβάλλουσα μείωση

Με έγγραφό του το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους παρέχει οδηγίες αναφορικά με τη μη διατήρηση της υπερβάλλουσας μείωσης στις περιπτώσεις μετατάξεων-μεταφορών προσωπικού. Ειδικότερα,  μετά από παράθεση της σχετικής νομοθεσίας καταλήγει στο συμπέρασμα ότι στις περιπτώσεις μετάταξης ή μεταφοράς υπαλλήλων με τις διατάξεις του άρθρου τρίτου παρ. 22 του ν.3845/2010, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με τις διατάξεις της παρ. 22 του άρθρου 2 του ν.3899/2010, που έχουν πραγματοποιηθεί μετά την 1.11.2011 (ημερομηνία έναρξης ισχύος του δεύτερου κεφαλαίου του ν.4024/2011) και εφόσον δεν προβλέπεται ρητά από διάταξη νόμου, από τη νέα θέση του υπαλλήλου δεν μπορεί να καταβληθεί η υπερβάλλουσα μείωση, δεδομένου ότι αυτή δημιουργήθηκε άπαξ κατά την πρώτη κατάταξη του υπαλλήλου στις διατάξεις του ν.4024/2011, όταν δηλαδή υπηρετούσε στη θέση από την οποία μετατάχθηκε ή μεταφέρθηκε, ως ένα μεταβατικό μέτρο προσαρμογής του εισοδήματος του υπαλλήλου στα νέα μισθολογικά δεδομένα, ενώ μετά τη μετάταξη ή μεταφορά, η υπερβάλλουσα μείωση, ως μέρους των αποδοχών της παλαιάς θέσης, δεν δύναται να μεταφερθεί στη νέα οργανική του θέση.
«Συνεπώς, με την ως άνω διάταξη, στους μεταταγμένους ή μεταφερόμενους υπαλλήλους, καταβάλλεται μόνο το σύνολο των αποδοχών της θέσης στην οποία μετατάσσονται η μεταφέρονται. Δηλαδή, η διάταξη δεν αναφέρεται στις αποδοχές που ελάμβανε ο υπάλληλος από τη θέση από την οποία μετατάχθηκε η μεταφέρθηκε, αλλά στις αποδοχές της θέσης στην οποία μεταφέρθηκε η μετατάχθηκε.
»Η μόνη αναφορά της εν λόγω διάταξης για το σύνολο των αποδοχών της θέσης στην οποία υπηρετούσε ο υπάλληλος, πριν την μετάταξη η μεταφορά του, γίνεται προκειμένου να μην διατηρηθούν, ως προσωπική διαφορά, τυχόν διαφορές που μπορεί να προκύψουν κατά τη σύγκριση του συνόλου των αποδοχών που ελάμβανε, συμπεριλαμβανομένης και τυχόν υπερβάλλουσας μείωσης, αν η μετάταξη η μεταφορά πραγματοποιήθηκε μετά την 1.11.2011, με το σύνολο των αποδοχών της νέας του θέσης. Σημειωτέον, ότι στην έννοια των αποδοχών της θέσης στην οποία υπηρετούσε ο υπάλληλος περιλαμβάνεται και η υπερβάλλουσα μείωση κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 14 του ν.4024/2011 όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 9 παρ.10 του ν.4113/2013», αναφέρει εγκύκλιος του υπουργείου Οικονομικών.
Να σημειωθεί ότι η εν λόγω εγκύκλιος, κοινοποιήθηκε στο υπουργείο Εσωτερικών προκειμένου να την κοινοποιήσει σε όλους τους Δήμους, προκειμένου αυτοί να ενημερώσουν τα Νομικά Πρόσωπα που εποπτεύουν, ενώ όλες οι υπηρεσίες καλούνται προς άμεση εφαρμογή της.
Δείτε ολόκληρη την εγκύκλιο ΕΔΩ

Πιο εύκολα η πρόσληψη εποχικών σε Δημόσιο, ΟΤΑ – Τι αλλάζει με το ν/σ του ΥΠΕΣΔΑ


Την εξαίρεση των προσλήψεων υπαλλήλων Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου (ΙΔΟΧ) – κυρίως εποχικών, από την αναστολή διορισμών και προσλήψεων της Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου 33/2006, προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (ΥΠΕΣΔΑ). Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στο άρθρο 8 του νομοσχεδίου:.......read more



ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

Σε ενιαίο κείμενο οι διατάξεις για την πρόσβαση σε δημόσια έγγραφα και στοιχεία

Κωδικοποίηση διατάξεων για την πρόσβαση σε δημόσια έγγραφα και στοιχεία  

Mε το Προεδρικό Διάταγμα 28/2015   κωδικοποιούνται σε ένα ενιαίο κείμενο όλες οι σχετικές διατάξεις για την πρόσβαση σε δημόσια έγγραφα και στοιχεία. Ειδικότερα γίνεται κωδικοποίηση μεταξύ άλλων   του άρθρου 5 του Ν. 2690/1999 ( Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας)   των άρθρων 9 και 25 του Ν. 3979/2011 «Για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και άλλες διατάξεις» , του άρθρου 7 της ΥΑΠ/Φ.40.4/3/1031/23.04.2012 απόφασης του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης «Ρυθμίσεις για το Ηλεκτρονικό Δημόσιο Έγγραφο»  κ.α. 

ΔΕΙΤΕ  ΕΔΩ: Π.Δ. 28/15 (ΦΕΚ-34 Α/23-3-15)


Συγκρότηση Πειθαρχικών Συμβουλίων

Τη συγκρότηση των Πειθαρχικών Συμβουλίων στις περιφέρειες ανακοίνωσε το υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης, με απόφαση την οποία υπογράφει ο υπουργός Νίκος Βούτσης. Η θητεία των πειθαρχικών συμβουλίων λήγει στις 31/12/16

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ  ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΟΤΑ Α΄ ΚΑΙ Β΄ΒΑΘΜΟΥ  ΧΩΡΙΚΗΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ  ΤΗΣ  ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ  ΗΠΕΙΡΟΥ 

Ποιες ποινές προβλέπονται για τους δημόσιους υπαλλήλους από το πειθαρχικό δίκαιο

Έγγραφη επίπληξηπρόστιμο έως και τις αποδοχές 12 μηνών καθώς και οριστική παύση από τα καθήκοντα (απόλυση) προβλέπουν για τους δημόσιους υπαλλήλους οι πειθαρχικές ποινές που υπάρχουν στο « Πειθαρχικό Δίκαιο των Δημόσιων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και των Υπαλλήλων Νομικών Προσώπων Δημόσιου Δικαίου ».


Πατήστε εδώ για να δείτε την κωδικοποίηση του Πειθαρχικού Δικαίου των δημόσιων υπαλλήλων όπως την πραγματοποίησαν οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΟΑΕΕ  ώστε να αποτελέσει  «μπούσουλα» τόσο για τους δημόσιους υπαλλήλους όσο και για τους πολίτες οι οποίοι συναλλάσσονται με το Δημόσιο 







ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ  ΜΕΓΈΘΥΝΣΗ


ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΕΔΩ 

Άδεια άνευ αποδοχών και δικαίωμα περίθαλψης (ασφαλισμένων του Δημοσίου)

 H Υγειονομική Περίθαλψη ασφαλισμένων του Δημοσίου είναι συνάρτηση των κρατήσεων που διενεργούνται επί των αποδοχών τους. Βάσει της αρ. οικ. 2/7029/0094/8-2­-2005 ΚΥΑ (ΦΕΚ 213/Β/17-2-2005) αρθ. 3 παρ. 34, οι υπάλληλοι που κάνουν χρήση αδείας άνευ αποδοχών και επιθυμούν υγειονομική κάλυψη, καταβάλουν μόνοι τους την αντίστοιχη κράτηση για το συνολικό χρόνο ή τμηματικά (εξάμηνο ή έτος) της άδειας τους βάσει των τελευταίων προ της αδείας αποδοχών τους. Οι προϊστάμενοι των υπαλλήλων που τελούν σε άδεια άνευ αποδοχών είναι υποχρεωμένοι να αποστέλλουν στο Υποκατάστημα ΙΚΑ της περιοχής τους έγγραφο γνωστοποιώντας τα ονόματα και τον ΑΜΚΑ των υπαλλήλων που τελούν σε άδεια άνευ αποδοχών. Οι εισφορές κατατίθενται στην Τράπεζα Πειραιώς στον λογαριασμό ΙΒΑΝ GR2601720290005029054593364 και με την προσκόμιση του αποδεικτικού κατάθεσης και την απόφαση χορήγησης αδείας, οι δικαιούχοι προσέρχονται στο Υποκατάστημα ΙΚΑ της περιοχής τους και αποκτούν ασφαλιστική ικανότητα για χρονικό διάστημα ίσο με εκείνο για το οποίο έχουν καταβληθεί οι εισφορές. Σε περίπτωση που ο υπάλληλος δεν επιθυμεί υγειονομική περίθαλψη το δηλώνει με Υπεύθυνη Δήλωση. Με την λήξη της άδειας οι υπάλληλοι προσέρχονται στις υπηρεσίες του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ, καταθέτουν τα προβλεπόμενα από την ισχύουσα νομοθεσία δικαιολογητικά για την απόκτηση δικαιώματος περίθαλψης και τη χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας.

Διαβάστε περισσότερα:

Η ΚΕΔΕ προτρέπει τους δήμους να απαλλάξουν τα άτομα με αναπηρία από τα δημοτικά τέλη

ύστερα από τη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της, η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) προτρέπει τους δήμους της χώρας να απαλλάξουν από την καταβολή δημοτικών τελών τα άτομα με 67% αναπηρία και πάνω, λόγω της δεινής οικονομικής κατάστασης στην οποία έχουν περιέλθει από τις συνεχείς περικοπές των συντάξεων, των επιδομάτων και της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης.
Η απόφαση αυτή πάρθηκε ύστερα από σχετικό αίτημα του Συλλόγου Αναπήρων και Αυτοάνοσων Νόσων «ΗΦΑΙΣΤΟΣ».
 Διαβάστε εδώ την επιστολή της ΚΕΔΕ (επιστολή).