Οι πέντε λόγοι που "μπλοκάρει" η αξιολόγηση στους δήμους


1) Οι νικητές των δημοτικών εκλογών  αναλαμβάνουν βάσει νόμου την 1η Σεπτεμβρίου του 2014 τα καθήκοντά τους. Αυτός σημαίνει πως την περίοδο κατά την οποία θα πρέπει να «τρέχει» η αξιολόγηση (Ιούλιος- Αύγουστος), στη συντριπτική πλειοψηφία των δήμων της χώρας, κυριαρχεί το «πήγαινε – έλα» των δημάρχων, των αντι –δημάρχων, των δημοτικών συμβούλων, των προϊσταμένων και όλων εκείνων δηλαδή που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο συμβάλλουν στην έκβαση της αξιολόγησης. Αυτή η «αλλαγή φρουράς» εμποδίζει «αντικειμενικά» οποιαδήποτε λήψη μιας τόσο κρίσιμης απόφασης, όπως πχ ποιοι δημοτικοί υπάλληλοι θα απαρτίσουν το 15% των λιγότερο αποδοτικών, βάσει του νόμου.

2) Οι θερινοί μήνες είναι πάντοτε οι πιο «θερμοί», από άποψη πλήθους καθηκόντων, μήνες για τους δήμους ιδίους για εκείνους της περιφέρειας. Και αυτό γιατί οι ανάγκες τους (πχ για καθαριότητα) αυξάνονται κατακόρυφα  λόγω του θερινού τουριστικού κύματος που «σκάει» στη χώρα, αλλά και της προετοιμασίας τους για την υποδοχή της νέας σχολικής σεζόν (2014 -15). Ειδικά φέτος που αναμένονται πάνω από 20 εκατ. τουρίστες από τη μία μεριά και ακόμα περισσότεροι μαθητές για τους δημοτικούς βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς (ήδη μαίνεται η κόντρα ΚΕΔΕ- Υπ. Εργασίας για το ύψος των κονδυλίων που διατεθούν για το τελευταίο ζήτημα) οι δήμοι είναι κυριολεκτικά στο «κόκκινο» από πλευράς φόρτου εργασίας .

3) Η πρώτη υποχρέωση εκείνων που θα αναλάβουν τη θέση των δημάρχων είναι η κατάρτιση των νέων προϋπολογισμών για τους δήμους τους. Σύμφωνα με την εγκύκλιο που απέστειλε στα τέλη της περασμένης εβδομάδας το ΥΠΕΣ απαγορεύονται στους δήμους να παρουσιάζουν … ελλείμματα στους προϋπολογισμούς τους.  Συγκεκριμένα, αν ένας δήμους εμφανίσει για δύο διαδοχικά τρίμηνα αποκλίσεις ως προς τα έσοδα τα οποία έχει προβλέψει, τότε θα «μπει» κάτω από την σταδιακή εποπτεία του Παρατηρητηρίου Οικονομικής και Διοικητικής Αυτοτέλειας.

4) Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, οι δήμαρχοι θα πρέπει να εντάξουν 2000 ακόμα δημοτικών υπαλλήλων στο πρόγραμμα της «εθελοντικής ενδοαυτοδιοικητικής κινητικότητας». Το Μνημόνιο προβλέπει την ένταξη συνολικά 3.000 στο εν λόγω πρόγραμμα. Ωστόσο ο φόβος της απόλυσης έκανε την πλειοψηφία των δημοτικών υπαλλήλων να μην μεταταχθούν με ιδία βούληση σε κάποιο άλλο δήμο από εκείνο στον οποίο δουλεύουν. Μετά τις δημόσιες διαβεβαιώσεις του Υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη περί του αντιθέτου, υπάρχει η ελπίδα στο ΥΠΕΣ πως το πρόγραμμα αυτό θα ολοκληρωθεί γύρω στο Σεπτέμβριο.

5) Την περασμένη εβδομάδα, η ΠΟΕ –ΟΤΑ προσέφυγε στο ΣτΕ με στόχο να «βγάλει» παράνομη την αξιολόγηση.

Σαν βασικά νομικά όπλα, η ΠΟΕ –ΟΤΑ χρησιμοποιεί δύο: Το γεγονός ότι ουδέποτε εξεδόθη προεδρικό διάταγμα, με το οποίο η αξιολόγηση που γινόταν στο δημόσιο θα μπορούσε να γίνει και στους δήμους και το ότι μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου, οπότε λήγει το εκλογικό πεντάμηνο για τους δήμους (δύο μήνες πριν τις δημοτικές εκλογές και τρεις μήνες μετά από αυτές) απαγορεύεται οποιαδήποτε αλλαγή στο υπηρεσιακό καθεστώς τα των δημοτικών υπαλλήλων.

Υπενθυμίζεται πως νωρίτερα και η ΑΔΕΔΥ είχε προσφύγει στο ΣτΕ για τον ίδιο λόγο. Η σχετική απόφαση του ΣτΕ είναι προγραμματισμένη για τις 10 Οκτωβρίου του 2014 και μέχρι τότε η ΑΔΕΔΥ έχει ζητήσει αναστολή κάθε διαδικασία αξιολόγησης.


Πηγή:www.capital.gr








  Πηγή:www.capital.gr